 |
امتیاز : |
|
نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
|
عنوان مقاله : تحلیل نشست تک شمع تحت بار محوری در خاکهای غیرهمگن با روش دیفرانسیل کوادریچر
نویسندگان مقاله : امین کشاورز ، استادیار، دانشکده مهندسی، دانشگاه خلیج فارس علی حسینی ، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشگاه خلیج فارس
چکیده : یکي از جنبه های اساسي در طراحي شمع ها، ارزیابي عملکرد بار نشست شمع مي باشد. از این رو روشهای تئوری و تجربي متعددی ارائه شده است كه هر یک بر اساس فرضيات خاصي، نشست شمع ها را تخمين مي زند. در این مقاله از روش عددی دیفرانسيل كوادریچر برای تحليل تک شمع تحت بار محوری استفاده شده است. اساس این روش تبدیل عبارات مشتق در هر نقطه، بر حسب مقادیر جابجایي نقاط دامنه مي باشد. ارتباط بين خاک و شمع به صورت یک سری فنر در مسئله لحاظ شده است. ابتدا فرم دیفرانسيل كوادریچر معادله دیفرانسيل حاكمه و شرایط مرزی نوشته شده است و سپس برنامه ای كامپيوتری برای تحليل مسئله تهيه شده است. در ادامه به بررسي عملکرد بار نشست شمع مدفون در خاک های همگن با رفتار خطي و غير خطي و همچنين خاک ناهمگن پرداخته شده و نتایج به دست آمده از این روش، با نتایج حاصل از حلها و روشهای عددی دیگر مقایسه شده است. نتایج حاصل از مقایسه های انجام شده نشان ميدهند كه روش دیفرانسيل كوادریچر با سرعت و دقت بسيار خوبي ميتواند نشست شمع را در خاکهای همگن و غير همگن تحليل نماید.
نشست ,
شمع ,
بار محوری ,
خاک غیر همگن ,
دیفرانسیل کوادریچر ,
جنبه های اساسي در طراحي شمع ها ,
ارزیابي عملکرد بار ,
نشست شمع ,
تخمین نشست شمع ها ,
روش عددی دیفرانسيل كوادریچر ,
ک شمع تحت بار محوری ,
ارتباط بين خاک و شمع به صورت یک سری فنر ,
فرم دیفرانسيل كوادریچر ,
معادله دیفرانسيل حاكمه ,
شرایط مرزی ,
بررسي عملکرد بار نشست شمع مدفون در خاک های همگن ,
رفتار خطي و غير خطي نشست ,
بررسي عملکرد بار نشست شمع مدفون در خاک های ناهمگن ,
تحلیل نشست شمع را در خاکهای همگن و غير همگن ,
پایگاه اطلاعات مهندسی عمران ,
نظرات ()
|
 |
 |
 |
 |
 |
امتیاز : |
|
نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
|
عنوان مقاله : مدلسازی عددی سه بعدی نشست سطح زمین تحت تاثیر حفاری EPB-TBM در زمین نرم
نویسندگان مقاله : حامد کریم نیا ، کارشناس ارشد استخراج معدن، دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دانشگاه شاهرود حسین میرزائی نصیرآباد ، استادیار، دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دانشگاه شاهرود شکرالله زارع ، استادیار، دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دانشگاه شاهرود
چکیده : بررسي نشست سطح زمين تحت تاثير حفاری تونلهای شهری توسط دستگاه تعادل فشار زمين ( EPB ) یکي از فاكتورهای بسيار مهم بخصوص در حفاری تونلهای كمعمق مي باشد. در این مقاله به دليل اهميت موضوع عبور از بافت فرسوده شهری و تقليل خسارات وارده، محدوده ما بين ایستگاههای شماره 11 و 12 خط یک قطار شهری تبریز كه دارای بافت فرسوده بوده و شامل سازه هائي با قدمت زیاد و عدم استحکام كافي مي باشد توسط نرمافزار المان محدود PLAXIS 3D Tunnel مورد مطالعه و تحقيق قرار گرفته است. با توجه به وجود سازه های خطرناک و با درجه اهميت زیاد در دو مقطع مسير، بررسي نشست ها در این دو مقطع صورت گرفته است. نتایج نشان مي دهد كه پس از حفر تونل ها ميزان نشست سطح زمين و ساختمانها بيش از مقدار مجاز نشست در مناطق شهری بوده و نياز است كه فرایندهای كنترلي نشست در این مقاطع صورت بگيرد.
مدلسازی عددی سه بعدی نشست سطح زمین تحت تاثیر حفاری EPB-TBM در زمین نرم ,
نشست سطح زمین ,
دستگاه تعادل فشار زمین ,
مدلسازي عددي ,
مقاطع بحرانی ,
تونل دوقلو ,
حفاری تونل های شهری ,
دستگاه تعادل فشار زمين ,
EPB ,
حفاری تونلهای كم عمق ,
قطار شهری تبریز ,
نرمافزار المان محدود ,
PLAXIS 3D Tunnel ,
ميزان نشست سطح زمين ,
EPB-TBM ,
نشست سطح زمین تحت تاثیر حفاری ,
مدلسازی عددی سه بعدی ,
دانلود رایگان مقالات مهندسی عمران ,
مهندسی عمران ,
پایگاه اطلاعات مهندسی عمران ,
نظرات ()
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|