close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
تونل سازی
دنبال کردن مطالب از طریق فید RSS دنبال کردن مطالب از طریق تویتر

تبلیغات

اطلاعات کاربری


عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

موضوعات

پیوند ها

آخرین مطالب

مطالب پربازدید

بررسی اندرکنش میان تونلهای خط یک و دو قطار شهری تبریز

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5

عنوان مقاله :
بررسی اندرکنش میان تونلهای خط یک و دو قطار شهری تبریز

نویسندگان مقاله:
نگین ریش سفید محمدی ، دانشکده مهندسی معدن
رضا میکائیل ، دانشگاه صنعتی ارومیه
 
چکیده:
تونلهای قطار شهری تبریز یکي از پروژههای بزرگ ملي در كشور ميباشد كه با توجه به گسترش ناوگان حمل و نقل در این كلانشهر، احداث خط دو تونل تبریز در كنار خط یک لازم و ضروری تشخيص داده شد. در تحقيق حاضر سعي خواهد شد اندركنش تونل خط دو با تونلهای سهند و سبلان، با كمک نرم افزار 2dFLAC با توجه به ميزان تغييرات بارهای طراحي وارده بر سيستم نگهداری و كرنشهای برشي بحراني در پایه های مياني مورد بررسي قرار گيرد. بدین منظور ميزان تغييرات نيروهای محوری، گشتاور خمشي و نيروهای برشي وارده بر سيستم نگهداری و همچنين كرنشهای برشي ایجاد شده در پایه های مياني به فواصل مختلفي از حفاری خط دو بررسي شده است. با توجه به بررسي های بعمل آمده، هر گونه جابجایي ميان خطوط دو و یک باعث تغيير در بارهای طراحي ميگردد كه در این صورت پایداری تونلها دستخوش تغييرات خواهد شد. نتایج حاصل از این بررسي ها ميتواند در بخش نخست از طراحي و جانمایي خط دو از دیدگاه پایداری پایه های مياني و ایمني سيستم نگهداری مورد استفاده قرار گيرد.

نظرات ()

پیش بینی نرخ نفوذ دستگاه TBM درتونل بلند زاگرس

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

عنوان مقاله :
پیش بینی نرخ نفوذ دستگاه TBM درتونل بلند زاگرس با استفاده از شبکه عصبی و spss

نویسندگان مقاله :
حسین ابوالحسینی ، دانشجوی کارشناسی ارشد زمین شناسی مهندسی دانشگاه اصفهان
رسول اجل لوئیان ، دانشیار دانشگاه اصفهان
کمال گنجعلی پور ، مهندس مشاور شرکت ساحل
حدیثه منصوری ، دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان
 
چکیده :
تونل انتقال آب نوسود بخشي از طرح انتقال آب به دشت های گرمسيری غرب كشور است كه آب منحرف شده از رودخانه سيروان را به پایين دست منتقل مي كند. اجرای تونل(حفاری و سگمنت گذاری) بصورت مکانيزه و با استفاده از یک دستگاه D.S.TBM انجام مي گيرد. در این مقاه جهت بررسي تاثيرگذاری داده ها از spss و جهت پیش بینی نرخ نفوذ TBM از روش شبکه عصبی استفاده شده است. با استفاده از برنامه spss پارامترهای بدون تاثير یا با تاثير كم شناسایي شده و فقط داده های موثر در نرخ پيشروی به عنوان ورودی به شبکه عصبی داده مي شود. نرخ نفوذ برابر با نرخ پيشروی آني ماشين است و معمولا بر حسب ميلي متر بر دور تاج حفار به صورت معمول با توجه به TBM بیان می شود. پارامترهایي كه برای پيش بيني نرخ نفوذ به عنوان ورودی شبکه مورد بررسي قرار گرفته اند عبارتند از اند از :
مقاومت فشاری تک محوره، شاخص CLI ، سيستم طبقه بندی RMR ، آزمون برزیلي BTS ، SIGMA ، منظورشده اسات. با توجه به خروجي شبکه عصبی ميزان تاثير پارامترهای ورودی به ترتيب: مقاومت فشاری تک محوره سنگ، BTS ، RMR ، شاخص CLI ، SIGMA تاثير گذار است.


نظرات ()

تعيين ميزان پايداري و پتانسيل وقوع ريزش در سقف و ديواره هاي تونل

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

عنوان مقاله :
تعيين ميزان پايداري و پتانسيل وقوع ريزش در سقف و ديواره هاي تونل انحراف سد گلمندره، با استفاده از آناليز ساختاري و عددي

نویسندگان مقاله :
حمید قالیباف محمد آبادی ، کارشناس ارشد زمین شناسی مهندسی، شرکت مهندسین مشاورکاوش پی
محمد غفوری ، استاد گروه زمین شناسی مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد
غلامرضا لشکری پور ،استاد گروه زمین شناسی مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد

چکیده :
تونل انحراف آب سدگلمندره از ورودي تا انتها به طول 360 متر با امتداد شمال غربي( N47W ) درآینده نزدیک احداث مي گردد. از آنجایي كه در فضا هاي حفاري شده در درون سنگ درزه دار در اعماق نسبتاً كم رایج ترین نوع شکست، سقوط گوه از سقف یا دیواره هاي جانبي فضا هاي زیر زميني مي باشد. لذا در تحليل پایداري تونل هایي كه در این شرایط حفر مي شوند، تشخيص وتعيين موقعييت، ابعاد وتحليل پایداري گوه، حائز اهميت مي باشد. در این مقاله با استفاده از داده هاي به دست آمده از برداشتهاي زمين شناسي انجام گرفته در این تونل، در نرم افزار Dips ، دسته درزه هاي متقاطع با سطح تونل تعيين شده و سپس با استفاده از نرم افزار Unwedge و وارد كردن داده هاي مورد نياز در این نرم افزارگوه هاي تشکيل شده در اطراف تونل مشخص گردید ودر انتها سيستم نگهداري مناسب شامل شاتکریت و راكت بولت تعيين گردید.


نظرات ()

مدلسازی عددی سه بعدی نشست سطح زمین تحت تاثیر حفاری EPB-TBM

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

عنوان مقاله :
مدلسازی عددی سه بعدی نشست سطح زمین تحت تاثیر حفاری EPB-TBM در زمین نرم

نویسندگان مقاله :
حامد کریم نیا ، کارشناس ارشد استخراج معدن، دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دانشگاه شاهرود
حسین میرزائی نصیرآباد ، استادیار، دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دانشگاه شاهرود
شکرالله زارع ، استادیار، دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دانشگاه شاهرود

چکیده :
بررسي نشست سطح زمين تحت تاثير حفاری تونلهای شهری توسط دستگاه تعادل فشار زمين ( EPB ) یکي از فاكتورهای بسيار مهم بخصوص در حفاری تونلهای كمعمق مي باشد. در این مقاله به دليل اهميت موضوع عبور از بافت فرسوده شهری و تقليل خسارات وارده، محدوده ما بين ایستگاههای شماره 11 و 12 خط یک قطار شهری تبریز كه دارای بافت فرسوده بوده و شامل سازه هائي با قدمت زیاد و عدم استحکام كافي مي باشد توسط نرمافزار المان محدود PLAXIS 3D Tunnel مورد مطالعه و تحقيق قرار گرفته است. با توجه به وجود سازه های خطرناک و با درجه اهميت زیاد در دو مقطع مسير، بررسي نشست ها در این دو مقطع صورت گرفته است. نتایج نشان مي دهد كه پس از حفر تونل ها ميزان نشست سطح زمين و ساختمانها بيش از مقدار مجاز نشست در مناطق شهری بوده و نياز است كه فرایندهای كنترلي نشست در این مقاطع صورت بگيرد.

نظرات ()

تبلیغات

پیام مدیر

به پایگاه اطلاعات مهندسی عمران خوش آمدید! برای استفاده از مطالب سایت عضو شوید، براي مشاهده ي بهتر سايت از مرورگر اينترنت mozilla firefox استفاده فرماييد ارائه دهنده مقالات مرجع مهندسی عمران، لطفا در هنگام کپی برداری ، مطالب را به نقل از این سایت ذکر کنید.

جستجو


آمار سایت

آمار


آمار کاربران
تعداد اعضا : 1371

کاربران آنلاین

کدهای اختصاصی

آمار بازدید

حامیان سایت

RSS


Powered By
Rozblog.Com

Translate : Tem98.Ir

مطالب تصادفی

نظرسنجی

چه مقطع و گرایشی از رشته عمران هستید؟












کنفرانس ها و همایش ها

آخرین کنفرانس ها و همایش ها