close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
پی گسترده
دنبال کردن مطالب از طریق فید RSS دنبال کردن مطالب از طریق تویتر

تبلیغات

اطلاعات کاربری


عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

موضوعات

پیوند ها

آخرین مطالب

مطالب پربازدید

بهینه سازی آرایش گروه شمع و رادیه از دیدگاه ظرفیت باربری

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

عنوان مقاله :
بهینه سازی آرایش گروه شمع و رادیه از دیدگاه ظرفیت باربری با استفاده از الگوریتم ژنتیک

نویسندگان مقاله :
توحید اخلاقی ، دانشیار مهندسی ژئوتکنیک، دانشکدهی فنی و مهندسی عمران، دانشگاه تبریز
سید صدرالدین دری ، کارشناسارشد خاک و پی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی
محمد مردشجاعی نوبری ، دانشجوی کارشناسیارشد خاک و پی، پردیس بین المللی ارس، دانشگاه تبریز

چکیده :
در چند دهه اخير تمایل به استفاده از پي های رادیه به همراه پي های عميق در زیر سازه های مهمي همچون تجهيزات نيروگاهي، مجتمع های پتروشيمي، سازه های دریایي، پل ها و سازه های بلند با توجه به نيروی قابل توجه سازه فوقاني و یا ضعف مکانيکي خاک افزایش یافته است. با توجه به پيچيدگي اندركنش شمع، رادیه و خاک و همچنين گستردگي زیاد پارامترهای طراحي در این نوع پي ها، انتخاب بهينه برخي از این پارامترها به منظور تامين شرایط پایداری سازه و همچنين از لحاظ اقتصادی حایز اهميت است كه با استفاده از روشهای بهينه یابي ميتوان به این مهم دست پيدا نمود. بهينه یابي با استفاده از روش الگوریتم ژنتيک علاوه بر تامين كليه شرایط فني و اجرایي، ميتواند به كاهش قابل توجهي در هزینه های اجرایي منجر گردد. در تحقيق حاضر به بهينه سازی گروه شمع و رادیه از دیدگاه ظرفيت باربری، به صورت دو هدفه پرداخته شده است. جهت مدلسازی عددی گروه شمع و رادیه از نرم افزار MATLAB استفاده گردیده و بدین منظور مجموعه ای از گروه شمع برای شرایط معين تعریف و آرایش آنها در زیر رادیه برای افزایش ظرفيت باربری سيستم بررسي و بهينه سازی گردیده است.


نظرات ()

بررسي اثرات رفتاري و اقتصادي ضريب مقاومت خاك بستر در پي

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

عنوان مقاله :
بررسي اثرات رفتاري و اقتصادي ضريب مقاومت خاك بستر در پي سازه ها

نویسندگان مقاله :
هاوري نصيري ، كارشناسي ارشد سازه، دانشكده فني، دانشگاه آزاد واحد مهاباد
دكترميكائيل يوسف زاده فرد ، دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه آزاد واحد مهاباد

چکیده :
هر سازه اي كه در روي كره خاكي ساخته مي شود بارش را توسط پي به خاك منتقل مي كند، مهندسي پي هنر بهكارگيري علوم سازه، ژئوتکنيک و قضاوت مهندسي در رابطه با تحليل و طراحي و اجراي پي بوده كه با رعایت اصول فني، اجرایي، پایداري و اقتصادي نهایتاً سيستم فونداسيون بهينهیي حاصل گردد. پي گسترده یک دال بتني است كه در همه نقاط به وسيله خاك حمایت شده است از آنجایي كه خاك از نقطه نظر ات مقاومت و سختي خيلي ضعيف تر از پي گسترده وبتني بوده و واكنش خاك یک پارامتر خيلي مهم در طراحي پي هاي گسترده مي باشد لذا سازگاري تغيير شکل پي گسترده وواكنش خاك براي هماهنگي باطرح پي گسترده با تاكيد بر تغييرات دو عامل عناصر سازه اي وخصوصيات خاك ضروري است .كه منجر به ارائه روشهاي متداول محاسبه ضریب مقاومت خاك بستر در پي سازه ها شده است. مدلسازي ارتجاعي اندر كنش خاك پي با استفاده ازفرض رفتار فنر مانند براي خاك امکان پذیر مي باشد . تئوري وینکلر )تئوري فنر هاي ارتجاعي یا تئوري بستر الاستيک( از تئوري هاي متداول وپر كاربرد در زمينه مدلسازي رفتار اندر كنش بين خاك و سازه با فرض رفتار ارتجاعي براي خاك است. و در نهایت با ارائه روش فنرهاي مزدوج مجازي جهت تحليل وطراحي سازه اي و مقایسه آن با مدل وینکلر با استفاده از نرم افزار Safe12 ودر قالب نمودارهای ارائه شده توسط نرم افزار Matlab R2010a نتيجه گيري حاصل مي شود .


نظرات ()

بررسی مقایسه ای طرح پی گسترده با معرفی خواص شالوده به روش های فنرهای مزدوج

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

عنوان مقاله :
بررسی مقایسه ای طرح پی گسترده با معرفی خواص شالوده به روش های فنرهای مزدوج مجازی و مدل وینکلر

نویسندگان مقاله :
سید محمد مهدی مدنی ، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران مکانیک خاک و پی
مهدی جلیلی ، استادیار دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

چکیده :
به منظور طراحي پي، لازم است مصالح خاک زیر پي به نحو مناسبي تعریف گردند. روش مرسوم به صورت قراردادن فنرهایي در زیر پي مي باشد. در مقاله حاضر، شرحي از روشهای مدلسازی خاک زیر پي با تعریف فنرهای مدل وینکلر و مدل مزدوج مجازی ارائه مي شود. در مدل وینکلر كه متداولترین روش طراحي است، خاک به وسيله مجموعه ای از فنرهای مستقل از یکدیگر شبيه سازی مي گردد. در روش فنرهای مزدوج مجازی، فنرهای قائم به وسيله فنرهای مزدوج با یکدیگر مرتبط مي شوند. با ساده سازی هایي مي توان از این روش برای تعریف شرایط بستر بهره گرفت. در این مقاله، با مدلسازی پي گسترده با مدل های وینکلر و فنرهای مزدوج مجازی، ميزان نشست ها و تنش های زیر پي بررسي و كارایي هر یک از روش ها بيان مي گردد. با بررسي نتایج دو روش، استفاده از روش فنرهای مزدوج پيشنهاد شده است.

نظرات ()

تبلیغات

پیام مدیر

به پایگاه اطلاعات مهندسی عمران خوش آمدید! برای استفاده از مطالب سایت عضو شوید، براي مشاهده ي بهتر سايت از مرورگر اينترنت mozilla firefox استفاده فرماييد ارائه دهنده مقالات مرجع مهندسی عمران، لطفا در هنگام کپی برداری ، مطالب را به نقل از این سایت ذکر کنید.

جستجو


آمار سایت

آمار


آمار کاربران
تعداد اعضا : 1362

کاربران آنلاین

کدهای اختصاصی

آمار بازدید

حامیان سایت

RSS


Powered By
Rozblog.Com

Translate : Tem98.Ir

مطالب تصادفی

نظرسنجی

چه مقطع و گرایشی از رشته عمران هستید؟












کنفرانس ها و همایش ها

آخرین کنفرانس ها و همایش ها